Tutorial Letak Twitter Kita Di Blog

Assalammualaikum

Baiklah kenapa tiba2 je aku nak buat tutorial  ? Oh sebab
Ada permintaan dari gadis comel  :) Eheh .


Baiklah Awak2 semua tahu apa yang aku maksudkan dalam
tajuk tu ? Tahu kan ? Kalau tak tahu tengok sidebar dalila . Ada twitter
Dalila kan ? Hah tu lah tutorial yang dalila nak buat . 

Okay mula ^^

First pergi ke Profile Twitter anda. Then Tekan
Edit Profile . Kemudian Tekan 

Tekan untuk membesar 

Okay lepastu . Ada dua pilihan Disini . First 
Twitter Button

begini cara2 nya  .

Tekan Twitter Button Kemudian Dia akan keluar begini


Pilih Mana yang awak suka. Kemudian Copy 
Then Pergi Dashboard - Design - Add A Gadget -
Edit Html/Javascript - Save . Then preview untuk tengok jadi atau tidak .

Pilihan kedua
Widget 
Okey yang widget ni dia macam dalila punya lah kay .
First . 
Tekan Widget


Kemudian anda tekan My Website - Profile Widget . Lepastu dia
akan keluar macam diatas. then Setting lah apa2 yang patut ikut citarasa
sendiri . Tempat yang Dipanah kan tu kay . Nak preview boleh tekan 
Test Setting . Then dah puas hati tekan Finish & Give Code


Kemudian dia akan keluar code . Disitu awak diberi dua pilihan sama ada
nak letak terus di blog atau nak letas sendiri . Dengan Copy code tu 
lepas tu pergi design - Add A Gadget - Edit Html/Javascript - Paste - Save.
Then preview untuk tengok menjadi atau tidak okey ? .


Baiklah Sampai disini sahaja tutorial saya. Oh Nanti kan Tutorial saya 
tentang Fanpage pula Ya !  =D  Jangan lupa Like fanpage Blog Saya
sebagai sokongan . Dalila Samsudin Blog . Like anda amat saya Hargai :).


Selamat Mencuba !





Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

1 Itik gebo-gebo:

Unknown berkata...

Akak singgah sini ye. ;) Hihi. Mat pagi.Eh2, akak takde twitter lagi.

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi