Tutorial Lagu Youtube Di Blog

Assalammualaikum  ! Hai !

Baiklah hari ni aku nak ajar tutorial yang maybe ramai dah tahu tapi aku tetap nak buat .  Disebabkan link di Youtube semakin pelik dan diubah hari tu aku tak boleh nak ubah terus link youtube aku dia jadi tak betul . So aku pun kelam kabut lah try semua cara. Kalau dulu aku copy ja semua link EX : https://www.youtube.com/watch?v=DTl4Ib4qbzg then aku letak kat code yang sedia ada. Tapi tak menjadi  sebab link dia dah tukar baru.

And sesiapa yang ingat dulu kita dapat cari Old Embedded Code baru kita copy link dia. Sekarang takleh. Boo . Or maybe aku yang tak reti cari. So aku decide nak buat tutorial ni demi kebaikan semua dan juga diri aku yang kekadang lupa macam mana nak ubah lagu kat youtube AHAHAHAHAH

K START .

First : Cari lagu di Youtube. Apa-apa lagu yang korang nak.

Second : Copy code yang belakang sahaja . (Tekan kalau nak lebih jelas)

 Third : Buka LAYOUT , ADD A GADGET , HTML 

Then copy ni (Highlight then Ctrl+C)

<object width="700" height="38"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cr6kwdYSHJU?&amp;color1=0xffffff&amp;color2=0xFFFFFF&amp;autoplay=1"
version="3&amp;amp;hl=en_GB&amp;amp;color1=0xffffff&amp;color2=0xffffff&amp;autoplay=1&quot;&amp;#10;/" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="http://www.youtube.com/v/cr6kwdYSHJU?&color1=0xffffff&color2=0xFFFFFF&autoplay=1"
version=3&amp;hl=en_gb&amp;color1=0xffffff&color2=0xffffff&autoplay=1"type="application/x-shockwave-flash" width="700" height="38" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Yang merah tu tukar dengan code yang korang copy tadi. BAHAGIAN TU SAHAJA. Then yang nombor tu korang tukar lah ikut size yang korang nak.

P/s : aku rasa tutorial ni macam terbalik ahahahahahha patutnya copy code bebanyak tu dulu. Oh well. Tu saja bye ~ 
Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

0 Itik gebo-gebo:

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi