Cinta Remaja . Part 43

Part sebelumnya ---> Cinta Remaja Part 42

"Bongoklah kau haziq !" marah Delaila."Siapa suruh kau
tidur kat kelas! Hahaha" kata Haziq sambil ketawa.
"Sudahlah tu korang . Macam budak2 lah" tegur Elisha
tetapi pada masa yang sama , wajahnya pun seperti menahan
ketawa . Delaila memasam kan mukanya. " Aku benci kau"
katanya pada Haziq. Haziq hanya tersenyum. Sudah faham dengan
sikap rakan baiknya tu .

"Nah..ambik ni" kata Haziq sambil menghulurkan coklat pada
Delaila. Delaila hanya memandang sahaja coklat itu . "Ambiklah
Delaila, kekasih kau dah bagi tu" usik Sofea . Mata Delaila membulat.
"Dia bukan kekasih aku lah !" marah Delaila . Serentak mereka semua
ketawa termasuk Haziq . "Hambik jelah kau ni! Mengada betul. Taknak
sudah aku makan coklat ni" kata Haziq sambil mengacah untuk makan
coklat itu . Delaila dengan pantas merampas coklat itu , lalu memakannya.
Haziq tersenyum .

"Eh! So pasal study group tu bila nak start ?" tanya Huda secara tiba2.
Semua orang memandang Elisha . "Apahal pandang aku?" tanya Elisha
dengan wajah pelik . "Yelah , study group kan dekat rumah kau. Jadi
kau kenalah bagitahu bila boleh buat" kata Nazmi . Elisha berfikir sejenak.
"Okay minggu depan kita buat . Alisa pun boleh join tau!" kata Elisha sambil
memandang Alisa yang sedari tadi mendiamkan diri .Alisa hanya tersenyum
lalu mengganguk tanda setuju .

"Err kalau aku nak ajak lagi seorang boleh tak?" tanya Delaila yang dari
tadi sibuk sedang makan coklat . "Siapa?" tanya Elisha . "Syahrul. Boleh
kan?" tanya Delaila. Haziq sudah memandang pelik kearah Delaila .
"Syahrul ? Err okay . Boleh aje" kata Elisha . "Kenapa nak ajak dia pula?"
tanya Haziq . "Saja. Dia kan kawan kita juga" kata Delaila sambil makan
coklat yang diberi haziq itu .

******************************************************
Waktu Balik .

"Syahrul ! Tunggu saya kejap !" jerit Delaila . Syahrul dengan hati yang
berat berhentikan juga langkahnya . "Nak apa delaila?" tanya Syahrul .
"Ah saya nak ajak awak study group dengan saya and kawan2 yang
lain kat rumah Elisha. Jom?" kata Delaila . Syahrul terdiam . "Kenapa
ajak saya pula ?" tanya Syahrul . "Lah , awak kan kawan saya. Kenapa
salah ke ?" tanya Delaila . Syahrul menggelengkan kepala . "So nak
tak? Minggu depan start" tanya Delaila . "Okey" jawab Syahrul sambil
tersenyum . Delaila ketawa riang . "Ingat tau ! minggu depan!" bagitahu
delaila sambil berjalan meninggalkan syahrul .

"So dah cakap belum ?" tanya Haziq yang dari tadi menunggu
delaila di pintu pagar ."Sudah, dah lah jom .Kata nak belanja
aiskrim tadi" kata Delaila sambil berjalan di hadapan haziq .
Haziq masih lagi  berdiri di pintu pagar itu , sambil memandang
wajah Delaila .

"Kenapa pandang aku macam tu ? Jom lah cepat" kata Delaila
sambil menarik tali beg Haziq . "Kejap lah . Aku nak cakap
dengan kau ni " kata Haziq . "Alah nanti2 lah , kita beli aiskrim
dulu ya" desak Delaila sambil menarik narik tali beg haziq .
Haziq mengeluh . Nak tak nak , dia kena juga mengalah .

*******************************************

"Kau nak cakap apa tadi?" tanya delaila sambil menikmati
Aiskrim coklat ditangannya itu . Haziq hanya mendiamkan diri
sahaja . "Woi aku tanya ni " marah Delaila sambil menolak
badan haziq dengan bahunya . "Lepas SPM nanti .. kita
mesti dah ambil haluan masing2 kan?" tanya Haziq dengan
wajah yang muram . Delaila terdiam .Aiskrim ditangannya
itu dipandang sahaja ."Siapa kata ?Aku tak kira aku nak
juga sama U dengan kau" kata Delaila sambil memuncungkan
mulutnya .

"Tak boleh juga delaila kalau keputusan SPM kita teruk"
kata Haziq . "Kalau macam tu kita belajar lah betul2,
nanti dapat keputusan sama2 gempak " kata Delaila
dengan nada ceria . Haziq tersenyum . "Janji ? Belajar betul2
dan sama2 masuk U okay ?"kata Haziq . "Janji !"jerit Delaila.
Lantas mereka berdua ketawa bersama sama .

To Be Continued


Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

1 Itik gebo-gebo:

Liyaa Mf berkata...

Alahai. Sweet2 je dorang ni. Adehh, baca sket2 ni menguji kesabaran laa. Tak sabar nak tahu kesudahan :D

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi