Di Kala Bulan Puasa .

Assalammualaikum ~

Okey lagi 9 or 8 days lagi untuk bulan Puasa. Im sure ramai yang
tak sabar2 nak puasa kan ? Ehe samalah titew ~ *Kita* .
Mesti semua orang dah tak sabar nak pergi ke Bazaar Ramadhan
dimana waktu tu nafsu kita *menggelegak* mahukan semua makanan
yang ada disitu *Syaitan kena ikat* . Alah mengaku sajalah , anda semua
mesti pernah beli banyak2 makanan lepastu time berbuka makan sikit je
dah kenyang. Tahu sangat . Hahaha .

Time puasa ni lah kita dapat tambahkan amal ibadah kita with solat terawih
semua tu . Kan ? And that moment bila kita tak sabar2 menunggu azan maghrib
berkumandang , sampaikan ada yang duduk di depan Tv, di depan Radio atau
di depan meja makan <-- ini aku. And then sebelum tu kita tolong mak kita
hidangkan makanan untuk makan bersama keluarga. time ni lah kita dapat
makan bersama sama keluarga kita, dapat baca doa sama2  . Ehe.

Menu buka puasa yang paling aku suka Mee Bandung. Ya Allah memang
tu favourite aku . Bila nak buka puasa kalau boleh hari-hari aku nak suruh
mak aku masak tu . Time bukan bulan puasa tak ada pula aku suruh .
Maklumlah time2 macam ni lah kita nak bermanja dengan mak kita dengan
suruh masak masakkan kegemaran kita kaaaan ? =P lepastu mesti ada part
di mana masakan kita tak cukup GARAM . Ahahaha biasalah orang puasa
bak kata mak aku .

Kalau pi Bazaar Ramadhan tak sah kalau kita tak beli bermacam macam jenis
kuih kan ? Murtabak , kuih segala jenis kuih *aku tak hafal nama kuih*

Sumber ihsan dari Google. Lol

Kemudian MOST IMPORTANT sekali bagi aku , kena ada air tembikai.
Seriously aku memang sukakan tembikai , jadi kalau buka sebijik tembikai,
air tembikai pun jadi lah bagi aku .
Sumber ihsan dari Google.

Tiba2 aku teringat waktu aku kecil2 dulu , aku pernah curi2 minum air
kat paip . Lol sorry mom. Ahahahha . Alah masa tu i tak matang lagi tau.
Ecewah ayat nak cover.  Tapi sekarang taubat tak buat dah pasal air
paip tak sedap pun. Eh ? 

Oh ya dulu2 juga aku suka sangat main Mercun POP POP dan Bunga Api . Serious
kalau nampak je orang jual aku menangis2 nak benda ni . Pasal benda ni tak bahaya.


Dua2 gambar ihsan dari Google.

Tapi sekarang ni kalau nak main pun kena cover2 . Pasal nanti ternampak
sangat aku kebudak budakkan ahahaha. Serious rindu nak main benda alah
ni. 


Mercun bola. Bagi peminat fanatik bola janganlah sampai nak
main mercun bola ni woi . Bahaya . Kot2 lah hangpa lembap sangat
dah pi nyalakan api lepastu lupa nak baling , sia sia kau raya pakai
satu tangan . Tapi Kalau nak baling kat Israel boleh aja. Ahahaha .


Okey lah sekian sahaja Entry Di kala Bulan Mengambang Puasa aku ni .
Semoga terhibur .

Puasa hang dah ganti belum woooooooooooooi ~~~ ?


Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

3 Itik gebo-gebo:

Unknown berkata...

kalau bulan puasa....ABC selalu jadi benda ptma yg lyeen ambik...x reti minum air tembikai...T_T

Pwincess berkata...

Paling suka time nak berbuka. Hehehe! Paling tak suka bila kena teman adik main bunga api =D haha.

Liyaa Mf berkata...

Yg bestnya waktu berbuka makan ramai2 satu femely kan? Entahlah, masa tu nikmatnya rasa len macam. Err ke nikmat sbb dpt mkn lepas seharian berpuasa? Ahaha :D

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi